עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית נמצא בכותרות לא מעט בשנים האחרונות וכולנו חווים את הפקקים הנוצרים בין היתר מהקמת הרכבת הקלה. בנוסף, אנו שומעים לא מעט על יוקר המחיה ועלות החזקת הרכב הכוללת גם דלק וחניה שנמצאים במגמת התייקרות.
לאור כך ביצענו מחקר הבודק מה היחס רכבים למשקי בית ומה משפיע על כך.חברת פוינטס בנתה מודל המגדיר ברמת אזור סטטיסטי (תת שכונה) את כמות הרכבים ואת היחס רכבים למשקי בית. מדובר במודל שנותן אומדן לרבעון האחרון.
אכן כמו שציפינו, המדד הכלכלי חברתי משפיע וככל שהמדד עולה כך יש יותר רכבים למשק בית (לקריאה נוספת על המדד הכלכלי חברתי יש להכנס ללינק https://bit.ly/3zcSZUI) . אך האם זה המשתנה היחידי? כמובן שלא. רואים השפעה מאוד חזקה ליחס רכבים במגזרים השונים וככל שמתרחקים מתל אביב.
בתמונה ניתן לראות שיקוף ארצי של הנתונים כאשר המפה מתמרכזת לאזור תל אביב-המרכז
בלינק ניתן לתחקר את הנתונים של אזור פתח תקווה – רמת גן -קרית אונו על גבי מערכת Power BI https://bit.ly/3O7hVBx
האם לאור המהלכים שנעשים בממשלה אנו צופים לראות צמצום ביחס רכבים למשקי בית? מבטיחים לעקוב ולעדכן