מודל מרחבי להשבחת דירוג סיכוני אשראי צרכני

מודל מרחבי להשבחת דירוג סיכוני אשראי צרכני

ישום חדש שלנו, שהוטמע לאחרונה בבנקים, חברות אשראי וחברות מימון ועושה שימוש בניתוח מרחבי אנליטי להשבחת תהליך דירוג אשראי ללווים.

המודל מבוסס על מיפוי גיאוגרפי של הלווה על פי כתובת מגוריו והעשרת רשומת הלקוח בנתונים דמוגרפים וסוציו-אקונומיים יחודיים בעלי מתאם גבוה לחיזוי יכולת ההחזר שלו.

תהליכי הטמעה

  • טיוב כתובות – טיוב כתובת המגורים של הלקוח, אופציה להצמדת מיקוד 7 ספרות
  • מיפוי – מיפוי גאוגרפי של רשומת הלקוח ושיוך לאזורי פוינטס (כ-3,300 אזורי שטח בפריסה ארצית)
  • העשרת נתונים – העשרת רשומת הלקוח בנתונים מרחביים מבוססי מיקום: מדד כלכלי חברתי, רמת הכנסה, שיוך למגזר, סוג ישוב, אופי ישוב, אופי משפחתי וכו'
  • מידול – בחינת מתאמים בין המשתנים הסביבתיים לבין פעילות הלקוח ושקלולם במודל דירוג אשראי
  • אזורי סיכון – ניתוח מרחבי שוטף של אירועי כשלים והגדרת אזורים בעלי מגמת סיכון

רוצה לדעת כשיש פוסט חדש בבלוג?

להרשמה השאירו כתובת מייל כאן

מאמרים אחרונים

רכבים למשקי בית – תמונת מצב

עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית נמצא בכותרות לא מעט בשנים האחרונות וכולנו חווים את הפקקים הנוצרים בין היתר מהקמת הרכבת הקלה. בנוסף, אנו שומעים...

    השאירו פרטים ונחזור אליכם