אנליטיקה מרחבית הינה כלי רב עוצמה העוזר לחברות ריטייל להתמודד עם מצבי חירום. היא מאפשרת לחברות לקבל החלטות מושכלות על בסיס מידע מרחבי, כגון מיקום הלקוחות, הנכסים והספקים בשילוב עם נתונים חיצוניים כדוגמת אזורי התרעה של פיקוד העורף ונתונים דמוגרפיים.
אנליטיקה מרחבית מאפשרת לנו לחבר את הדאטה הפנימי של הארגון (לקוחות, סניפים, עובדים) עם דאטה חיצוני של פריסת התחרות, נתונים דמוגרפיים על האוכלוסייה, צפי אכלוס עתידי ברמת השכונה ועוד.
מספר ימים לאחר פרוץ הלחימה בדרום פוינטס הפיצה ללקוחותיה את אזורי ההתרעה של פיקוד העורף וחישובי מרחק מכל שכונה לגבול הדרומי והצפוני. בעזרת נתונים אלו הארגונים קיבלו החלטות במספר ערוצים:
בהיבט הסינופי בוצע זיהוי מיידי של כלל נכסי הארגון בקרבת קווי העימות – סניפים, נכסים, עובדים. כתוצאה מכך ניתן היה לחדד הנחיות לסניפים בהתאם למיקום, ולאפשר תפעול הסניפים גם בהיבט העובדים שפונו מאזור מגוריהם.
בהיבט השיווקי בוצעה פניה ישירה, אישית ומותאמת ללקוחות המתגוררים בקווי העימות. בנוסף, ניתן היה לבצע התאמה של מגוון השירותים בהתאם לצרכי הלקוחות לפי המרחק מהגבולות בדרום ובצפון וברמת השכונה.
גם בהיבט של ניהול סיכונים והתכוננות ל 2024, שילוב נתוני הארגון עם נתונים חיצוניים מאפשר לבצע תרחישים של ניהול סיכונים לאיבוד הכנסה.
בוידאו המצורף תוכלו לשמוע עוד בנושא: